W Sierpcu odnotowano kolejną ofiarę oszustwa, w której 41-letnia kobieta straciła znaczną kwotę 9000 złotych. Do zdarzenia doszło po telefonie od mężczyzny, który podszył się pod pracownika banku, ostrzegając przed rzekomym oszustwem. Policja, komentując ten incydent, apeluje do społeczeństwa o zachowanie szczególnej ostrożności i czujności w podobnych sytuacjach.
W wyniku telefonatu, oszust wprowadził kobietę w stan niepokoju, informując ją o próbie wzięcia kredytu na jej dane. W celu ochrony swoich finansów, ofiara posłuchała sugestii mężczyzny i wygenerowała trzy 6-cyfrowe kody w aplikacji bankowej. Niestety, podanie tych informacji przestępcy umożliwiło im wypłatę pieniędzy z konta pokrzywdzonej.
Policja przypomina, że żadna instytucja finansowa nie prosi o podawanie 6-cyfrowych kodów ani o zatwierdzanie transakcji w taki sposób. W przypadku podejrzanych telefonów należy niezwłocznie się rozłączyć i skontaktować się bezpośrednio z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów infolinii. To niezwykle istotne, aby każdy był świadomy zagrożeń i nie dał się wciągnąć w pułapki oszustów.
Źródło: Policja Sierpc
Oceń: Oszustwo „na BLIK” w Sierpcu – Policja ostrzega mieszkańców
Zobacz Także