Najnowsze wiadomości

Niepożądane działanie leków

Terapia testosteronem - dla kogo?

Terapia estrogenem - dla kogo?

13 listopada 2019 2:59

Zdrowe tłuszcze na potencję



Każda osoba, która choć trochę zna się na biologii albo żywieniu, doskonale wie, że nie każdy tłuszcz w naszej diecie jest zły. Istnieją jeszcze dobre tłuszcze, które są niesłychanie pożyteczne i robią w naszym organizmie wiele dobrego. Do tych dobrych tłuszczy należą przede wszystkim NNKT, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, a wśród nich osławione z dobroczynnych właściwości kwasy omega-3, omega-6 oraz omega-9. A jaki jest ich wpływ na potencję? Mówiąc najprościej, kwasy tłuszczowe z grupy omega przede wszystkim wpływają na poziom testosteronu w całym organizmie, a ten jak wiadomo jest odpowiedzialny za męskie libido. Dlaczego tak ważne jest odpowiednie spożycie NNKT? Przede wszystkim dlatego, że zarówno męski, jak i żeński organizm nie są w stanie samodzielnie ich wytworzyć.

Odpowiednio skomponowana dieta w trosce o twoje libido 

W zdrowym ciele, zdrowy duch! Nie bez przyczyny ktoś kiedyś ukuł ten slogan. A zdrowy duch to m.in. ochota na seks, bo zaspokajanie popędu seksualnego to jedna z podstawowych potrzeb fizjologicznych. Co jednak zrobić, aby zadbać o siebie i cieszyć się zdrowym życiem seksualnym? Przede wszystkim zadbaj o swoją dietę, a dokładnie o znajdujące się w niej tłuszcze. Postaraj się zastąpić jak największą liczbę nasyconych kwasów tłuszczowych tymi nienasyconymi. Te pierwsze bowiem mają bardzo negatywny wpływ nie tylko na twoją potencję, ale także na zdrowie i kondycję całego organizmu. Te drugie natomiast są jak najbardziej w porządku i dlatego powinieneś wprowadzić do swojego życia ten zdrowy nawyk jedzenia tłuszczów NNKT. 

Źródła tłuszczów NNKT w twojej codziennej diecie

Wspomnieliśmy już na wstępie artykułu o tym, że spożywanie niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych jest niesłychanie istotne, ponieważ jak sama nazwa wskazuje, są one niezbędne, a nasze ciało nie jest w stanie samodzielnie ich wyprodukować. Żeby jednak dostarczyć sobie zdrowej porcji zdrowych tłuszczów, warto zamiast po suplementy diety sięgnąć przede wszystkim po rozmaite rodzaje pożywienia, w których składzie znajduje się duża ilość NNKT. 

Nie będzie na pewno dla ciebie zaskoczeniem, że podstawowym źródłem kwasów omega są morskie ryby, a więc tuńczyk, makrela, łosoś czy śledź. Co ważne, aby dostarczyć sobie odpowiedniej ilości tych zbawiennych dla potencji tłuszczów, należy jeść ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu. Po drugie, sięgnij po nasiona! Są nie tylko pyszne, ale także bardzo zdrowe, za co z pewnością twoje libido odwdzięczy ci się w łóżku. Możesz wybrać te nasiona, które najbardziej ci smakują - sezam, słonecznik, siemię lniane albo pestki dyni, bo w nich wszystkich można znaleźć zdrowe kwasy omega. Innym bogatym w tłuszcze NNKT rodzajem pożywienia są orzechy. Podobnie, jak w nasionach kwasów omega, jest w nich całkiem sporo. I tu również możesz sięgać do woli po te orzechy, których smak według ciebie jest najlepszy, bo w każdym z nich znajdziesz porcję zdrowia dla twojej potencji. Alternatywnym źródłem dla wspomnianych już ryb, nasion i orzechów jest także awokado. W jednym owocu znajduje się nawet jedenaście gramów zdrowych tłuszczów!