Najnowsze wiadomości

Niepożądane działanie leków

Terapia testosteronem - dla kogo?

Terapia estrogenem - dla kogo?

13 listopada 2019 2:59

Idealne sporty na odchudzanie i formę



Czy wiesz w jaki sposób najłatwiej zrzucić zbędne kilogramy? Nie jest tajemnicą, że najbardziej efektywny jest ruch,  a także zdrowa dieta. W tym artykule podpowiemy ci, jakie sporty spalają najwięcej kalorii, a do tego powodują wydzielanie się przyjemnych endorfin, które będą z tobą jeszcze na długo po skończonym treningu. Możesz wybrać zarówno sporty, w których będziesz działać w pojedynkę, jak i grupowe albo w duecie. 

Bieganie to jeden z najlepszych sposobów na odchudzanie

Czy wiesz ile kalorii spalasz w trakcie biegania? Przyjmuje się, że średnio na jeden przebiegnięty kilometr wraz z naszym potem i wysiłkiem ulatują także sześćdziesiąt dwie kalorie. To całkiem niezły wynik! Oczywiście nie bez znaczenia jest fakt, jak szybko biegniesz - im wyższe tempo, tym więcej kalorii spalasz. Istotną rolę odgrywa również ukształtowanie terenu. Jeśli biegasz po równych chodnikach miejskich, spalisz zdecydowanie mniej kalorii niż w nierównym, pofalowanym terenie leśnym. Nie zapomnij również o tym, że właśnie pod kątem nawierzchni, po której poruszasz się biegiem najczęściej, musisz wybrać odpowiednie obuwie. Im bardziej twardy teren, tym większą amortyzację muszą mieć twoje buty, aby nie doszło do uszkodzenia twoich stawów. Zaletą biegania jest bez wątpienia łatwość uprawiania tego sportu. Wystarczy, że założysz sportową odzież i obuwie, zrobisz kilkunastominutową rozgrzewkę, założysz słuchawki i już możesz rozpocząć swój trening. Korzystając z aplikacji w telefonie możesz w prosty sposób policzyć zarówno przebiegnięte kilometry, jak i spalone kalorie. Nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby na trening udać się nie w pojedynkę, a z kimś, bo w grupie zawsze raźniej! Zorientuj się, czy może w twojej okolicy nie ma jakiegoś klubu biegowego. Przynależność do grupy zazwyczaj działa bardzo motywująco. 

Jeśli naprawdę chcesz schudnąć, pływaj! 

Nie ulega wątpliwości, że pływanie jest jedną z najbardziej angażujących ciało dyscyplin sportowych. Nie tylko sprawia, że w krótkim czasie spalasz dużo kalorii, ale także uelastyczniasz swoje  ciało trenując wiele mięśni naraz. Czy wiesz, że w trakcie pływania żabką w ciągu pół godziny spalisz aż dwieście czterdzieści kalorii? Z kolei jeśli zdecydujesz się w tym samym czasie pokonać jak najwięcej basenów kraulem, możesz spalić aż 350 kalorii, to aż pięć razy większy wynik, niż w przypadku przebiegnięcia jednego kilometra! Pływanie jest również wskazane, jeśli borykasz się z bólami pleców czy zwyrodnieniem kręgosłupa. Pływanie to proces, który zmusza do pracy bardzo wiele naszych mięśni powodując, że są one odpowiednio rozgrzane i elastyczne. Regularne pływanie sprawi, że będziesz w o wiele lepszej formie niż wcześniej. Co więcej, w przeciwieństwie do biegania, pływanie nie obciąża stawów, a wręcz przeciwnie. Pamiętaj więc, aby przed rozpoczęciem jakiejkolwiek aktywności fizycznej dostosować ją nie tylko do swoich upodobań, ale przede wszystkim do możliwości ograniczeń swojego ciała. Jeśli np. zmagasz się z dużą nadwagą, na pierwszy etap odchudzania zdecydowanie lepszy będzie np. spacer z kijkami nordic walking, niż bieganie. Ten sport w ciągu godziny energicznego marszu sprawia, że spalisz nawet do czterystu pięćdziesięciu kalorii.